Email marketing
Ni pomembno, kakšno vrsto podjetja imate ali v kateri panogi delujete; vsa podjetja morajo v svojo strategijo trženja oziroma marketinško strategijo vključiti email kampanje.
Pogosto se pojavlja napačno prepričanje, da je email marketing mrtev.
Zato je velika verjetnost, da tisti, ki imajo težave s svojo email marketing strategijo, delajo nekaj napak.
Kaj to pomeni?
Vse, kar to pomeni, je, da morate svoj pristop nekoliko prilagoditi, da boste uspešnejši.
Eden od razlogov, zakaj je email marketing tako uporaben, je visoka donosnost naložbe. Za vsak 1 evro, ki ga porabite za email kampanje, lahko v povprečju pričakujete donos v višini 32 evrov, kar pomeni 32x vrnitev investicije.
81 % lastnikov malih podjetij pravi, da se zanašajo na elektronsko pošto kot na primarno metodo pridobivanja strank. Poleg tega 80 % malih podjetij pravi, da je email marketing njihova primarna metoda tudi za ohranjanje strank.
Tudi če ste bili v preteklosti pri svojih kampanjah email marketing spodobno uspešni, ti lahko tale članek še vedno koristi.
Če si torej pripravljen svojo email marketing strategijo dvigniti na višjo raven, preglej in odpravi teh osem napak, ki se jim moraš za vsako ceno izogniti.
1. Ne pozdraviš svojih naročnikov
Pravkar ste na svoj email seznam dodali novega naročnika. Odlično!
Ta oseba se je pomikala po tvojem spletnem mestu, prišla na pristajalno stran, se je registrirala ali vnesla svoj email skozi obrazec, pojavni okenček itd.
Kaj pa zdaj?
Če z njimi ne nameravaš stopiti v stik, dokler ne pošlješ naslednjega glasila ali kupona, potem delaš veliko napako. Pozdravna email sporočila je treba sprožiti takoj po registraciji oziroma po pridobitvi emaila potencialne stranke.
To pa zato, ker imajo v primerjavi z vsemi drugimi kategorijami e-mail sporočila najvišjo stopnjo odprtosti.
Zakaj se je ta oseba prijavila?
Morda imaš spletno trgovino in si obljubil nekaj v smislu ekskluzivnih popustov ali ponudb za ljudi, ki se prijavijo na tvoj e-mail seznam. Očitno želi ta obiskovalec nekaj kupiti ali pa želijo mogoče brezplačno knjigo ipd.
Zdaj je na tvojem spletnem mestu in verjetno ima še vedno odprt brskalnik. Toda če boš s pošiljanjem tega email sporočila počakali dan ali teden dni, bo ta oseba potrebovala dodatne korake, da se vrne na tvoje spletno mesto in opravi nakup. V tem trenutku je morda že pozabila na željo ali potrebo po vsem, kar ji ponujaš.
Na podlagi posameznega email sporočila pozdravna sporočila ustvarijo 320 % več prihodkov kot druga tržna sporočila.
Poleg tega imajo pozdravna sporočila 336 % višjo stopnjo transakcij ter 196 % višjo stopnjo klikov kot katero koli drugo email sporočilo, ki ga pošlješ.
To moraš izkoristiti. Da, v idealnem primeru želiš, da se ta naročnik ukvarja z vsemi tvojimi email sporočili v nadaljevanju. Vendar ni razloga, da bi čakali. Pritegnite jih k pretvorbi zdaj, tako da takoj po prijavi sprožite dobrodošlico kot prvo sporočilo v email kampanji.
2. Pozabiš na CTA
O svojem podjetju in spletni strani razmišljaš ves dan, vsak dan. Noči, vikendi, prazniki, ni pomembno; tvoj posel je vedno v tvojih mislih.
Čeprav bi bilo super, da bi tvoje stranke čutile enako, je to bolj pobožna želja kot pravilo.
Zato jim ne pošiljaj brez razloga sporočilo kot so: “pozdravljeni” ali “samo preverjam”, ker nobeno ne prinaša nobene dodane vrednosti v njihovo življenje.
Vsa tvoja email sporočila morajo imeti namen in vključevati jasen CTA, s katerim boš dosegel svoj cilj (bonus je tudi to, da se CTA lahko da najlažje meriti !) .
Kaj sicer pričakujete, da bo prejemnik naredil s sporočilom? Tudi če pošiljaš e-novice ali kakšno novico, mora biti v sporočilu še vedno nekaj, kar vabi ljudi k pretvorbi ter kliku.
Primeri so:
- Nakupujte zdaj
- Pridružite se našemu programu zvestobe
- Posredujte to sporočilo prijatelju
- Delite to sporočilo v družabnih medijih
- Prijavite se na naš prihajajoči dogodek
Vsebina sporočila bi morala biti uvodna in vzpostavljati poziv k dejanju. Če na primer izdajate nov izdelek, se mora CTA nanašati na nakup. Če organizirate dogodek, mora biti CTA namenjen prijavi. Za tiste, ki želite promovirati oboje, se mora to zgoditi v dveh neodvisnih e-poštnih kampanjah.
Če te zanima kakšne email kampanje imajo uspešna podjetja pa klikni tukaj.
3. Pošiljanje prevelikega števila e-poštnih sporočil

Samo zato, ker se je nekdo naročil na tvoje e-novice, ti to ne daje pravice, da ga cel dan bombardiraš s sporočili.
Povprečna oseba, ki dela v pisarni, prejme 121 emailov na dan. To je več kot 44.000 emailov na leto!
Zato ni presenetljivo, da je razlog številka ena, zakaj se ljudje odjavijo od e-novic, ta, da prejemajo preveč sporočil.
Razmisli o tem za trenutek. Postavite se v kožo potrošnika.
Kako pogosto preverjate elektronsko pošto in zaviješ z očmi zaradi vseh prejetih sporočil?
Ne želiš, da bi ljudje imeli takšno povezavo s tvojim spletnim mestom in blagovno znamko.
Ko prejmejo sporočilo od tebe, morajo biti veseli, ne pa da se počutijo razdražene. Ne pozabite, da so se prijavili za prejemanje sporočil iz tvoje spletne stran, zato ker jih vsebina očitno zanima.
Realno gledano ljudje ne bodo vsak dan nakupovali ali obiskovali tvoje spletne strani vsak dan. To je dejstvo!
Zato je email kampanje dobro omejiti na največ enkrat na teden.
Naročnikom lahko celo omogočite, da ob prijavi nastavijo svoje želje. Vprašaj jih, kakšno pogostost komuniciranja želijo, pa tudi, kakšno vrsto sporočil imajo najraje. Nato ustrezno segmentirajte svoje naročnike na podlagi njihovih odgovorov.
Primer lahko najdemo na Hubspot stani, kjer segmentirajo stranke na kategorijo blogov, ki jih želijo prejemati
4. Ne segmentiraš naročnikov!
Če imaš en sam dolg glavni email seznam, na katerem vsi naročniki prejemajo identično vsebino ob istem času je to velika napaka!
Pred tem smo govorili, kako lahko nekateri ljudje želijo sporočila bolj ali manj pogosto kot drugi. Nekateri naročniki lahko želijo le promocije in kupone, drugi pa želijo tvoje novice. Vsakdo ima različne potrebe in želje.
Recimo, da vodiš spletno trgovino. Dvajsetletnega moškega naročnika ne zanimajo isti izdelki kot naročnico v petdesetih letih. Zato pošiljanje enakih sporočil obema ni zmagovalna strategija.
Oglej si, kako se te marketinške metrike povečajo zaradi segmentacije email sporočil.

Dobili boste več odprtij, prihodkov in leadov ter hkrati povečali stopnjo pridobivanja novih in zadržali “stare” in nakoncu tudi samih nakupov.
Poleg tega študije kažejo, da bo 60 % ljudi izbrisalo email, ki se jim zdi nepomembna.
27 % ljudi se od nerelevantnih email sporočil odjavi, 23 % pa jih označi kot neželeno pošto.
Tudi če e-mail sporočil ne pošiljaš prepogosto, se lahko tvoji naročniki še vedno odjavijo. Toda segmentacija naročnikov zmanjša verjetnost, da bo vaša vsebina zaznana kot nepomembna.
Kako segmentiraš naročnike?
Segmentiraš jih glede na:
- Lokacijo
- Starost
- Prodajni cikel
- Jezik
- Življenjske vrednosti
- Interese
- Obnašanje pri brskanju
- Prejšnje nakupe
Vse to so običajna izhodišča za segmentacijo email seznamov. Učenje, kako s segmentacijo naročnikov zagotoviš ustrezno vsebino, pa mora biti prednostna naloga.
5. Odlaganje kampanj
Redno se posvetujem z veliko različnimi lastniki spletnih strani in podjetji. Ko se pogovarjamo o email trženju, jih ima veliko napačen vtis o tem, kdaj je treba pošiljati email kampanje.
Naj vam navedem primer. Uporabili bomo lepe in okrogle številke, da bo lažje.
Recimo, da imaš trenutno na svojem seznamu 1000 email naročnikov. Vsem ste prejšnji teden poslali sporočilo. Ta teden ste pripravljeni izvesti novo kampanjo, vendar ste od zadnje kampanje pridobili le deset novih naročnikov. To ni izgovor za preložitev kampanje.
Vendar prepogosto vidim, da lastniki podjetij odlagajo kampanje, dokler ne pridobijo več naročnikov. Dokler sporočil ne pošiljate prepogosto, lahko novo kampanjo še vedno izvajate istim ljudem, ne glede na to, koliko naročnikov ste pridobili ali izgubili med posameznimi sporočili.
Tvoji trenutni naročniki že poznajo tvojo blagovno znamko. Verjetnost prodaje trenutni stranki je od 60 do 70 %. Verjetnost prodaje novi stranki pa je le 5 do 20 %.
Na podlagi teh številk ni razloga, da bi odlašali. Poleg tega bi moral vsak nov naročnik prejeti pozdravno email sporočilo, ki smo ga obravnavali prej v točki 1. Tako boš lahko tistim takoj poslal/a ponudbo. Za vse ostalo si določite urnik in se ga držite.
6. Zanemarjanje mobilnih uporabnikov
Predvidevam, da boš večina za pripravo sporočil za email marketing uporabljal/a računalnik. Na računalniku je videti vse super!
Zdaj pa klikni Pošlji! Ne, POČAKAJ, nekaj si POZABIL/A!
Preveriti moraš, kako je tvoje sporočilo videti na mobitelu. Večina programske opreme za email kampanje (primeri so Hubspot, Mailchimp itd.) , ki je na voljo, bo imela funkcije, optimizirane za mobilne naprave.
Najbolje pa to storiš tako, da sami sebi pošljete testni email.

Pametni telefoni so daleč najbolj priljubljene naprave za ljudi vseh starosti.
Tudi če je tvoje sporočilo na podlagi preizkusa v programski opremi za e-pošto tehnično prijazno mobilnim napravam, morate upoštevati še druge stvari, kot so:
Izogibajte se dolgim blokom besedila.
Nekaj, kar ima na namiznem računalniku dve ali tri vrstice, lahko na 4-palčnem zaslonu pametnega telefona obsega deset vrstic.
Tvoje email sporočilo mora vsebovati vizualne elemente, vendar se ne zanašajte preveč na slike. Pri tem imam v mislih naslednje. Nekatere aplikacije za e-pošto ne prikazujejo slik samodejno. Če torej celotno sporočilo temelji na kontekstu slike, je velika verjetnost, da ne bodo videli tvojega sporočila v celoti.
Če želite odpraviti to napako, morate vedeti, kako povečati prodajo tako, da se prilagodiš potrebam mobilnih uporabnikov.
7. Pošiljanje neprofesionalnih sporočil
Prej smo pojasnili, zakaj ne smeš zavlačevati s kampanjami. Toda ob upoštevanju tega tudi email sporočil ne bi smeli poslati v nekaj minutah. Uporabi enak pristop, kot če objavljaš blog ali dodaj še novo pristajalno stran na svoje spletno mesto.
- Načrtuj
- Ustvari načrt
- Napiši besedilo
- Uporabi program za urejanje
- Opravi lektoriranje in ga nato še enkrat popravi
- Žargon, pravopisne napake in nepravilno oblikovanje je velik NE
Predstavljajte si, da prejmete email sporočilo vrhunske blagovne znamke, ki vam želi prodati uro za 2.500 dolarjev. Toda sporočilo je polno tipkarskih in slovničnih napak. Ali boste kupili to uro?
Verjetno ne. Videti je kot slab odsev tega podjetja kot celote.
Ljudje mislijo, da če si ne vzamete časa za nekaj tako preprostega, kot je pisanje e-pošte,kej drugje delate tudi napake? Mogoče pri kvaliteti storitve, izdelka?
Naslov za odgovarjanje na elektronsko sporočilo mora biti tvoj poslovni naslov. Ne pa tvoje staro zaslonsko ime @hotmail.com, prav tako tudi gmal ne pride v upoštev.
Prav tako morate vsa svoja email sporočila zaradi oblikovanja testirati v načinu A/B. Vse to bo zagotovilo, da bodo tvoja sporočila videti čim bolj profesionalno.
8. Kje so prijave?!
Tvoje email kampanje bodo tako dobre, kot je dober tvoj seznam naročnikov
Ni pomembno, ali imaš v svojem sporočilu, optimiziranem za mobilne naprave, odlično vsebino s popolnim CTA in profesionalnim oblikovanjem. Če imaš samo 30 ljudi, ki jim ga boš poslal/a, ne moreš pričakovati odličnih rezultatov.
Zavedamo se, da se email seznamov ne zgradi čez noč, vendar mora biti to nekaj, na čemer vedno delaš.
Če imaš samo “prijavite se na naša e-novice” zakopano nekje v kotu spletne strani, to ne bo ustvarilo naročnikov.
Ne pozabi, da so ljudje bombardirani s skoraj 1 000 email sporočili na teden. Ne bodo se prijavili na prejemanje novih, če za to ne bodo imeli dobrega razloga.
Izberi ustvarjalen pristop k zbiranju email sporočil.
S ponudbo popusta v zameno za prijavo v e-novice ali brezplačni priporočnik ustvari vrednost za uporabnika.
Dodaj spodbudo za nakup
Vrni se k temu, kar smo prej obravnavali v zvezi s pozdravnim sporočilom. Ko se obiskovalec v takšnem primeru prijavi, je nujno potrebno, da ga takoj pozdravite s popustom.
Tudi če nimaš e-trgovine, morate še vedno dajati prednost prijavam in potencialnim naročnikom. Ponudi jim brezplačne prenose, videoposnetke ali druge vrste ekskluzivnih vsebin za prijavo v e-pošto.
Če želiš izvedeti več o podobnih vsebinah smo pripravili članek Kako napisati newsletter ter Email marketing- kaj delajo drugi (e- novičke 3 znanih podjetij)?!
Za krajše vsebine in hitre nasvete pa nas sledi na naših socialnih omrežjih.
(CTA- okenček na princip tega)
